Tato přednáška pojednává o transnacionální povaze majetkových vztahů mezi muzei a umělci a jejich potomky na příkladu klíčových okamžiků historie jednoho předmětu z české sbírky od počátku 16. století až po současnost. Jako velmi ranou ukázku globálně mobilních předmětů uvádí sbírku péřových čelenek z Mexika Františka Ferdinanda II. a nastoluje diskusi o transnacionálních otázkách prostřednictvím současných uměleckých děl, jako je The Master Narrative and Don Durito Lisl Ponger a performance The Restitution of Complexity Nikolause Gansterera a Khadiji von Zinnenburg Carroll.
 

Přednáškový cyklus je zaměřen na současný trend v oblasti dějin umění, který pod označeními „globální dějiny umění“ a „world art studies“ akcentuje transnacionální perspektivu. Renomovaní zahraniční historici umění se ve svých příspěvcích budou věnovat dopadu transnacionalismu na umění 19. a 20. století.

termín
20. 3. 2019
18:00

Dům U Kamenného zvonu, koncertní sál

vstupné
zdarma

 

přednáší 
Prof. Khadija von Zinnenburg Carroll
profesorka světových dějin umění na University of Birmingham, The Barber Institute of Fine Art

 

ve spolupráci s