Setkání dvou umělců přes rozhraní generací, poetik, tonalit a materiálů. Oba spojuje citlivost v propojení vizuálního i sonického a schopnost proměnit všední objekt v meandrující hudební příběhy a magické krajiny. Veronika Svobodová čerpá ze zkušenosti scénografie a estetiky alternativního divadla, používá však také elektroniku a amplifikaci. Genealogie Fidlerových kinetických objektů / hudebních nástrojů vyrůstá z podhoubí artrockové scény, transmutované do experimentální endemické rurální komunity.

 

Akce se koná v rámci doprovodného programu SONIC CIRCUITS, který rozšiřuje výstavu Zvuky, Kódy, Obrazy: Akustický experiment ve vizuálním umění / Sounds, Codes, Images: Acoustic Experimentation in the Visual Arts o sérii představení a akcí, které se konají buď v přednáškovém sále expozice v Domě U Kamenného zvonu, v baletním sále paláce Colloredo-Mansfeld nebo ve veřejném prostoru. Program začíná s předstihem již 26. března koncertem britského hudebníka a zvukového umělce Leeho Pattersona a ukončen bude audiovizuální performancí Christiny Della Giustina. Jednotlivé večery nabízejí návštěvníkům jedinečnou možnost seznámit se s mnohotvárnou tvorbou českých i zahraničních autorů. Někteří pracují se zvukem v rozměru výtvarného umění, jiní zvuk tématizují v časoprostorových, matematických, performativních, environmentálních, nebo společenských kontextech. Série SONIC CIRCUITS je sonda do aktuální situace českého zvukového umění, ale i šance nahlédnout do mezinárodní scény umění zvukového i audiovizuálního.

 

pokud chcete vědět více, navštivte web Agosto Foundation