Jano Pavlík, Rudo Prekop, Vasil Stanko, Tono Stano, Martin Štrba, Miro Švolík, Kamil Varga, Peter Župník. Generace slovenských studentů pražské FAMU narozených kolem roku 1960, kteří v polovině osmdesátých let výrazně vstoupili na scénu tehdejší československé fotografie, se do dějin zapsala pod názvem „Slovenská nová vlna”. Přesto, nebo možná právě proto, že nešlo o organizovanou skupinu s vytyčeným programem, jejich poměrně jednotný vizuální jazyk představoval jeden z prvních projevů fotografické postmoderny u nás. Důsledná inscenace reality, využívání jazyka metafory a imaginace, narativnost obrazů, multimediální zásahy nebo přehodnocování žánrových hranic, charakterizují tyto díla stejně jako latentní melancholie, obrazový neklid a naléhavost sdělení, někde maskována výrazovou lehkovážností a hravostí. Výstavní a publikační projekt českého kurátora a slovenské kurátorky usiluje představit tento fenomén s časovým odstupem téměř tří desetiletí. Zaměřuje se na stopování geneze vzniku tohoto generačního a do jisté míry i názorového uskupení a vymezení jejich osobitého přínosu. Přestože většina zastoupených autorů aktivně tvoří i v současnosti, projekt se soustředí na jejich rané práce, tedy tvorbu z osmdesátých let, s osobitým důrazem na díla, která nebyla ve své době představena vůbec nebo jen okrajově.