Vernisáž výstavy Michaël Borremans – The Duck. Galerie Rudolfinum, foto Markéta Černá

Zveme vás na komentované prohlídky pro pedagogy, ve kterých vás provedeme výstavou Michaël Borremans – The Duck v Galerii Rudolfinum a novou instalací v Artparku. V rámci prohlídky Vás zároveň seznámíme s připravenými doprovodnými programy pro školní skupiny.

 

Komentované prohlídky pro pedagogy proběhnou v úterý 4. 2. v 16:30 a ve čtvrtek 13. 2. v 17:00 a jsou vedené kurátorkou vzdělávacích programů Galerie Rudolfinum Zdenkou Švadlenkovou. Vstup volný. Prosíme o rezervaci na emailu svadlenkova@rudolfinum.org

 

K výstavě Michaël Borremans – The Duck nabízíme tyto programy pro školní skupiny:

 

Komentované prohlídky výstavy

2. stupeň ZŠ/SŠ 40min.

Jaké principy ve své tvorbě Michaël Borremans uplatňuje, čím se inspiruje a jak maluje a proč vytváří audiovizuální díla?

 

Neskutečná skutečnost

2. stupeň ZŠ/SŠ 90-120min.

Obrazy Michaëla Borremanse jsou velmi klidné. Ačkoliv na nich často uvidíte lidské figury, jen málokdy jsou v nějakém prudším pohybu. Ani podle gest, ani podle prostředí, nepoznáte, kde se nachází, co přesně si myslí, leckdy byste si je mohli splést s figurínou, jindy vypadá figurína jako živá bytost. Jsou skutečné a přesto neskutečné, skrývají tajemství a my můžeme jen hádat jaká. Michaël Borremans se formálně inspiruje starými mistry. Jeho postavy by však mohly existovat v jakékoliv době, pohybují se v bezčasí. I tím je jeho dílo současné.

V programu projdeme výstavou Michaël Borremans – The Duck a budeme hovořit o hlavních rysech jeho práce. Kromě vystavených maleb a videí zmíníme i kresby, kterým se umělec dlouho věnoval. V navazujícím workshopu se pak pokusíme ztvárnit téma „tajemství“ třemi různými technikami.

 

Věnuj mi svůj pohled

2. stupeň ZŠ/SŠ 90-120min.

Jaké prostředky používá malíř, když chce, aby jeho obraz navázal kontakt s divákem? Co to znamená, když obrazy komunikují? Námětem děl Michaëla Borremanse bývají lidé. Díky mistrovské technice malby nám v mnohém připomínají staré mistry, například Vermeera či Velázqueze, nepatří ale do stejného světa. Lidé na Borremansových obrazech na nás nehledí, jako by něco tajili. Někdy jsou dokonce zobrazeni zezadu, občas ani nepoznáme, jde-li o živou bytost. Borremans maluje lidi jako zátiší. Alespoň na první pohled.

Společně si budeme povídat o díle současného belgického malíře, jeho inspiračních zdrojích a o tom, jakým způsobem mohou obrazy (ne)komunikovat s divákem. V druhé části navážeme workshopem, ve kterém budeme schopnosti obrazů komunikovat výtvarně zkoumat.