Téma „dokonalého světa“ vychází ze současného životního stylu, kdy celou společnost do značné míry ovládá reklama, kdy se „úspěšní lidé“ vydávají na dovolené do exotických krajů, aby na okamžik vybočili z prázdného prostředí byznysu či politiky do ještě prázdnějšího odpočinku v luxusních hotelech u luxusně vybavených pláží. Pak se ovšem zase brzy vracejí ke každodenní skutečnosti nekonečných porad a jednání.

  

Řada umělců různými způsoby reaguje na tento životní styl, ze kterého se často vytrácí obsah a smysl a jehož aktéři spěchají z jedné zbytečné schůze či diskuze do druhé s pocitem, že pracují. Přesto ale někde v hloubi duše musí cítit naprostou prázdnotu, když po nich často nezůstane cokoliv pozitivního kromě rozsáhlých majetků (nebo také dluhů).

  

Umělci volí různá média a technologie (od malby, sochy, kresby či koláže přes fotografii k videu, performanci a instalaci), aby s nadsázkou ztvárnili svůj pohled na pochybné hodnoty současnosti, na nekonečné televizní debaty o ničem, na omílání únavných a nezajímavých politických zpráv a informací až do omrzení, na nesnesitelné internetové diskuze, na lacinou zábavu pro pouhé ukrácení času. Někdy překračují hranice jednotlivých tvůrčích oblastí, aby svůj názor vyjádřili co nejpřesněji.