Elmar Peintner – kafka:stripes
![](https://snappycdn.net/artmap/SVUwqi9pERpTXuHZm3HqYsdivgKmHSfRZobDRXr6NLU/fill/960/677/ce/1/aHR0cHM6Ly9zMy5ldS1jZW50cmFsLTEuYW1hem9uYXdzLmNvbS91cGxvYWRzLm1hbmdvd2ViLm9yZy9hcnRtYXAvcHJvZC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDgvRGFzLVNjaGxvc3MtU3RyaXBlcy0xMDFMQi0yMDIyLUFjcnlsaWMtYW5kLVdhdGVyY29sb3VyLW9uLWNhbnZhcy0xMjAteC0xNzAtY20uSlBH.jpg)
Das Schloß, 101LB
V tvorbě Elmara Peintnera hraje již léta dominantní roli práce s různými skutečnostmi. Jeho nový soubor prací “STRIPES”, které připomínají filmové pásy a v ostrosti a rozostřenosti zpřítomňují groteskno, tajemno, sny a noční můry. Lze v nich rozpoznat velkou spřízněnost s příběhy Franze Kafky. Ten pomocí kinematografického postupu nevypráví uzavřené příběhy, ale předkládá experimentální sekvence, v nichž pohybové obrazy, světelné efekty a momentky rozšiřují a doplňují rozmanitost narativního líčení.
Peintner řadí nevyzpytatelné vztahy, propletence a nejasné struktury lidí či míst jako ve filmu. Mnohá Kafkova a Peintnerova díla pulzují tajemstvím, bizarností, odcizením. V obou dílech lze nalézt prolínání biografického a imaginárního, téma cizoty, ohrožení, vydanosti na milost a nemilost druhých, labyrint uvnitř i vně. Stejně jako u Kafky mají i Peintnerovy kafka:stripy lineární vyprávění a přímočarý jazyk znaků a forem.
![](https://snappycdn.net/artmap/SVUwqi9pERpTXuHZm3HqYsdivgKmHSfRZobDRXr6NLU/fill/960/677/ce/1/aHR0cHM6Ly9zMy5ldS1jZW50cmFsLTEuYW1hem9uYXdzLmNvbS91cGxvYWRzLm1hbmdvd2ViLm9yZy9hcnRtYXAvcHJvZC91cGxvYWRzLzIwMjMvMDgvRGFzLVNjaGxvc3MtU3RyaXBlcy0xMDFMQi0yMDIyLUFjcnlsaWMtYW5kLVdhdGVyY29sb3VyLW9uLWNhbnZhcy0xMjAteC0xNzAtY20uSlBH.jpg)
Das Schloß, 101LB