Naruaki Sasaki - Tedious Landcape

Výstava Möbiova páska představí několik krátkých animovaných filmů dvou Japonských a dvou Čínských umělců – co jejich díla spojuje je odhalování skrytých zákoutí, ať už lidské mysli, nebo urbání krajiny.

„Tedious Landscape“ Naruakiho Sasakiho představuje neviditelnou utilitární architekturu Tokia, města ve kterém žije. Nadjezdy, podchody, dálniční obchvaty, jsou pouhým prostředkem k tomu, abychom se dostali do cíle. V Sasakiho videu však ožívají, zmnožují se až postupně vytlačí oblohu i zemi a sevřou nás v podivném klaustrofobním obětí.

Pro Sawako Kabuki jsou hlavním námětem lidské emoce, které ač nejsou viditelné, jsou o to intenzivnější. Vyjadřuje je často explicitně, jako v „Master Blaster“, music videu o dívce, která se chtěla skrýt v análním otvoru. Weisi Wang nás pak bere na divokou jízdu světem, kde se střídá kaleidoskop televizních show s výrobní linkou a dětmi cvičícími na spartakiádě. Občas kloužeme po povrchu a za chvíli jsme v nitru procesu. Mengchi Kang námět své animace „Circle“ uvádí slovy [生、敗、壊、空](sheng,bai,huai,kong), které pochází ze starého budhistického textu a říkají, že svět je vždy dobrý na začátku. Avšak tento stav netrvá věčně, dochází k rozkladu a nakonec se vše obrátí v prach. A tento věčný koloběh prolínání těla i duše, dobra i zla, rozumu i emocí a viditelného i neviditelného je společným tématem všech autorů výstavy.