Výroční výstava Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze představuje výběr studentských prací, které vznikly v průběhu školního roku 2014/2015. Zároveň se stává reprezentativním zakončením oslav 130 let od založení školy. 
Expozici tvoří vybrané práce ze všech 23 ateliérů i výstupy studijního programu v anglickém jazyce Visual Arts. Kromě samotných exponátů se výstava pokouší prostřednictvím komentářů odborné veřejnosti přinést i kritický pohled na problematiku uměleckého školství či samotné instituce. UMPRUM ATTACK! by rád vytvořil kritickou platformu, která by pomohla přinést škole zpětnou vazbu, a veřejnosti zároveň tuto instituci představila jako prostředí tvořivého chaosu, otevřených experimentů, profesionální disciplíny, hrdé tradice i nutkání vymezit se proti ní. 
 

Na umělecké školství můžeme nahlížet jako na neustálý proces institucionalizace a de-institucionalizace, budování, setrvačnosti a tvořivé anarchie, profesionální disciplíny a riskantních průzkumů, hrdé tradice a nutkání vymezit se proti ní. Sto třicet úctyhodných let UMPRUM se vepisuje do dějin designu, architektury a volného umění v českých zemích, v nichž profesoři, absolventi, ale i nedostudovavší studenti zaujímají specifické místo. Tento fakt by byl pro školu příliš zavazující, kdyby zároveň neplatilo, že svěží obrat do zavedeného myšlení vnesli ti, kteří často žádnou školu neměli a nebyli svázáni akademickým rámcem. 

UMPRUM ATTACK! se chce stát platformou, která by škole přinesla zpětnou vazbu a aktivovala vzájemnou interakci školy a vnějšího prostředí. „Studenti-vystavovatelé byli vybráni podle klíče tu většího, tu menšího ataku (rozuměno pozitivně, ale vyhraněně) směrem k oboru, médiu či konvenci a současnému světu vůbec,“ popisuje koncepci výstavy jedna z jejích kurátorů Iva Knobloch. Na straně druhé byl osloven okruh kriticky a pozitivně vyhraněných osobností, často se zahraniční zkušeností, které se zamýšlejí nad stávajícím systémem výuky a situací absolventů (Dominika Applová, Helena Doudová, Vlastimil Havlík, Pavel Hnilička, Matěj Chabera, Ondřej Chorý, Olo Křížová, Michal Kuzemenský, Petra Matějovičová, Aleš Najbrt, Petr Nový, Sylva Petrová, Tomáš Pospiszyl, Veronika Ruppert, Evžen Šimera, Alan Záruba). Nehrozí UMPRUM nebezpečí černé skříňky, uzavřené před světem 21. století s jeho hektickými sociálními a technologickými změnami? 

„Při promýšlení instalace i katalogu byla v našem podvědomí výstava This is Tomorrow, která v roce 1956 v Londýně ukázala nový pohled na kreativní činnosti a jejich smysl“ vysvětluje Iva Knobloch. Výstava nebyla koncipována jako přehlídka jednotlivých děl, ale jako kolektivní, multidisciplinární tvorba prostředí. Výstava UMPRUM ATTACK! měla předpremiéru v Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace, kde bylo soustředěno do jednoho „Attack environmentu“ vše. Fotograf Václav Jirásek pak nasnímal tento celek – který mohl připomínat kabinet kuriozit, surreálné prostředí, scénografii imaginárního prostoru. Jeho působivost spočívala hlavně v tom, že se zde v jednom prostoru koncentrovalo to nejdůležitější, co UMPRUM charakterizuje – totiž vzájemné ovlivňování a výměna energie mezi studenty samými, která je neřízená, ale o to bezprostředně intenzivnější.