Kdo si hraje, nezlobí. Oblíbené české pořekadlo vystihne i náladu letošního UMPRUMSHOPu, jedinečné prodejní výstava děl z řad studujících, absolventů a absolventek školy, jež se koná pod záštitou Ateliéru módní tvorby.

  

Téma 14. ročníku se opírá o pocity dětské radosti a hravosti, které se otiskují do vizuálního zpracování, instalace a částečně také do designérské nabídky. Naším záměrem bylo otevřít lidskou fantazii a nechat na diváctvu, zda se v instalaci chtějí cítit jako v bludišti či uprostřed dětské stavebnice z kostek a kvádrů. Vyzývali jsme i zúčastněné designéry a designérky, aby se svými výrobky v rámci možností přiblížili tématu a představili barevné a hravé produkty. Ke spolupráci byli osloveni studující architektonických ateliérů školy, kteří na téma zaregovali celkovým pojetím i jednotlivými detaily odkazujícími na dětské vzpomínky a atributy s dětstvím spojené, jako jsou právě motivy hřišť a koupališť. Hlavním úkolem pro nás bylo vytvořit architekturu výstavy, která by bavila dětského diváka. Šlo o hledání hravosti, která je sešněrovaná strukturou společnosti. V jednotlivých políčkách nabízíme vystavovaným produktům exkluzivitu a návštěvníkovi možnost objevování. Materiálově jsme se snažili hlavně o objemnost, dynamiku a různá měřítka detailu.

  

V popředí akce je již tradičně zájem o otázky udržitelnosti a ekologické šetrnosti, a to nejen v případě vystavených produktů, ale i v celkové dramaturgii výstavy. Výstava tímto ukazuje, že recyklace a upcyklace nejsou pouze pomíjivým trendem, ale integrální součástí uvažování mladých tvůrců a tvůrkyň.

  

koordinace: Miro Sabo, Monika Krobová 

organizace: Markéta Hájková, Natálie Szegény, Ema Vančová, Magdaléna Seppová, Monika Pavlíková

architektura: Nikola Beková, Jiří Pernica, Filip Vedra 

grafika: Laura Morovská (typografie), Stázka Rainischová (animace)

  

Platba pouze v hotovosti.

 

@umprumshop