Pražská galerie českého skla již druhým rokem pořádá pravidelná setkání Glass Exellence ve sklářském umění – celoroční program výstav spojených s vernisáží a debatou se sklářskými tvůrci. V prostorách bývalého mlýna na sóju, který byl zrekonstruován na moderní loft, se může veřejnost každé poslední úterý v měsíci seznamovat s díly mladých či zkušených sklářských umělců.

Dne 26. listopadu 2013 od 18h proběhne vernisáž děl sklářky a designérky Lucie Sokolové. V PGČS představí na samostatné výstavě Mimikry tvorbu ze studií, současnou tvorbu stejně jako design, který navrhuje pro společnost Preciosa.

Lucie Sokolová (*1983) vystudovala Střední průmyslovou školu sklářskou a Vyšší odbornou školu sklářskou v Novém Boru. Magisterská studia absolvovala u Ilji Bílka v ateliéru Sklo na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Zahraniční zkušenosti získala například na sklářské škole v Orrefors ve Švédsku. V letech 2006 – 2009 byla na stáži v belgickém Gentu na škole Sint – Lucas Beeldende Kunst. Od roku 2010 pracuje pro společnost Preciosa Lusty pod vedením hlavního designéra Jaroslava Bejvla ml.

V r. 2010 a 2012 se zúčastnila mezinárodní sklářské výstavy Stanislav Libenský Award. Při této příležitosti prezentovala své magisterské dílo Bystorzor, které pracuje s přírodním fenoménem – mimikry – tak, jak jej známe od jednotlivých zástupců hmyzí i živočišné říše, se stal hlavním inspiračním zdrojem pro její tvorbu tohoto skleněného objektu. Autorka dále dodává: „Úměrně tomu, jak rostlo moje povědomí a informovanost o schopnostech některých tvorů ovládat mimikry a tím v podstatě určitým způsobem komunikovat se svým okolím, zvyšovala se i moje touha ztvárnit tyto principy ve své tvorbě. Rozhodla jsem se tedy spojit trojrozměrný objekt společně s barvou, světlem a grafikou do komplexního (interaktivního) objektu.„ Téma mimikry se ukrývá i v pracích pro Preciosu – motiv živočišné říše lze nalézt všude.

V její aktuální tvorbě často kombinuje materiály sklo a plexisklo a využívá výrazných barevných kontrastů, které jsou však vždy vzájemně v souladu. Díky velkému citu, který má ke tvaru a materiálu, jsou její díla velmi vyvážená. Neopomenutelný je prvek užití principu průhledů, průniků a prolínání materiálů. Vedle skla se také věnuje nástěnným kompozicím, malbách a keramice.