Jana Ndiaye Beránková: Od obrazu k prostoru
29. 11. 2023
Přednášky a diskuze
zdarma
![](https://snappycdn.net/artmap/WRisdCBXrNKi9BHM02TL0DR0BqCWGRpw7hoFzbwhNWg/fill/960/767/ce/1/aHR0cHM6Ly9zMy5ldS1jZW50cmFsLTEuYW1hem9uYXdzLmNvbS91cGxvYWRzLm1hbmdvd2ViLm9yZy9hcnRtYXAvcHJvZC91cGxvYWRzLzIwMjMvMTEvQWdyZXN0LWFuZC1HYW5kZWxzb25hcy1Sb29zZXZlbHQtSXNsYW5kLUhvdXNpbmctQ29tcGV0aXRpb24tMTk3NS1EZXNpZ24tYXMtUmVhZGluZy11bmZvbGRlZC1ibG9jay1EcmF3aW5nLURBLU1HLTZ4NS0uanBn.jpg)
Agrest and Gandelsonas, Roosevelt Island Housing Competition, 1975
Přednáška Jany Ndiaye Beránkové nazvaná Od obrazu k prostoru. Architektonická kresba 70. a 80. let jako teoretický manifest, zkoumá způsob, jakým teoretikové architektury Aldo Rossi, Diana Agrest, Mario Gandelsonas, Bernard Tschumi a Peter Eisenman zkoumali limity architektonické reprezentace ve svých kresbách. Ovlivněni myšlením francouzského strukturalismu a poststrukturalismu a teorií umění, tito myslitelé ve své tvorbě často měnili architektonické kresby v teoretické médium, zpochybňujíce přitom hranice mezi uměním a architekturou. Skrze filosoficky-ovlivněné experimenty s architektonickou representací tito tvůrci předjímají některé postmoderní tendence a pomáhají vytvořit propast mezi architektonickou tvorbou a sociálně-reformním nábojem 60. let.
Akce je součástí nového doprovodného programu CRASH: volný cyklus přednášek.
![](https://snappycdn.net/artmap/WRisdCBXrNKi9BHM02TL0DR0BqCWGRpw7hoFzbwhNWg/fill/960/767/ce/1/aHR0cHM6Ly9zMy5ldS1jZW50cmFsLTEuYW1hem9uYXdzLmNvbS91cGxvYWRzLm1hbmdvd2ViLm9yZy9hcnRtYXAvcHJvZC91cGxvYWRzLzIwMjMvMTEvQWdyZXN0LWFuZC1HYW5kZWxzb25hcy1Sb29zZXZlbHQtSXNsYW5kLUhvdXNpbmctQ29tcGV0aXRpb24tMTk3NS1EZXNpZ24tYXMtUmVhZGluZy11bmZvbGRlZC1ibG9jay1EcmF3aW5nLURBLU1HLTZ4NS0uanBn.jpg)
Agrest and Gandelsonas, Roosevelt Island Housing Competition, 1975