Skupinová výstava s názvem Little John odkazuje k výraznému výtvarnému počinu v dějinách umění druhé poloviny 20. století. Dílo I Like America and America Likes me (Mám rád Ameriku a Amerika má ráda mě) od ikonického německého autora Josepha Beuyse výstava používá jako fenomenologickou esenci ducha, který ji prostupuje.

  

Tato performance z roku 1974 autora, který se po příjezdu do Ameriky zahaluje do plsti, nechává se převézt místní záchrannou službou a na několik dní se uzavře v kleci do místnosti s živým divokým kojotem jménem Little John, byla nejen symbolem vytváření určitého nehierarchického vztahu mezi dvěma živými entitami, ale především vzdáním holdu divokému zvířeti, které je symbolem původního indiánského obyvatelstva Ameriky. Beuys touto sociální sochou poukazoval na společenské psychické rány. Amerika ho totiž nezajímala. Tvrdá kapitalistická mašinérie mu nepřišla nikterak inspirativní. Beuys se nezajímal pouze o zvířata, ale také o rostliny a přírodní vědy jako takové. „Celý můj život je reklama, ale jednou by se někdo měl zajímat o to, co jsem propagoval.“

  

Výstava představuje mezinárodní umělce a umělkyně, kteří odkazují na styčné body, v nichž můžeme nacházet různé úhly pohledu na zvířata a jejich vztah s námi. Někdy dramaticky a někdy poeticky se mísí symbiotické vztahy s vědeckým, etickým, aktivistickým či uměleckým přemýšlením.

  

vystavující: Barbara Benish, Polina Davydenko, Dominik Gajarský, Terike Haapoja a Laura Gustafsson, Anna Hulačová, Zdena Kolečková, Denisa Langrová, Diana Lelonek, Magdalena Manderlová, Hana Nováková a Vladimíra Večeřová

host: Oscar Salguero

kurátorka: Tea Záchová